2015 m. kovo 9 d.

Kainos Tailande (Bankokas + Koh Tao sala)

Nesuspėjome Lietuvoje priprasti prie kainų EUR ir jau pratinamės prie kainų BTH (Tailandos Karalystės batai). Kol kas dar galvoje verčiame į litus - kainas dauginame iš 0,09 arba, kad būtų papraščiau kainą daliname iš 10 ir gauname litus į didesnę pusę.
Klysta tiek, kurie galvoja, kad už 2 LTL gali persivalgyti ir dar liks. Prieš išvykstant panašiai ir aš galvojau.

Tikslesniam suskaičiavimui valiutos skaičiuoklė.

Vykstant į Tailandą pasiėmėme ir USD ir EUR. O galėjome imti tik EUR - nes ši valiuta tajams nėra svetima ir bet kurioje keitykloje galima išsikeisti ir EUR ir GBP ir USD ir kt. Kadangi šiai dienai EUR kursas USD atžvilgiu yra pakritęs Bankoke keitimo kaina 1 EUR - ~35,35 BTH (prieš metus buvo 45 BTH). Rimas su Kristina (tautiečiai, kurių viešbutyje apsistojome tris naktis Bankoke) iškeitė palankesniu kursu :) Ačiū! Kursas saloje Koh Tao dar blogesnis ~34,75 BTH už 1 EUR. Taigi patarimas išsikeisti pinigus Bankoke - šiektiek sutaupysite - vis į kišenę :)

Pažintis su Tailando kainomis prasidėjo Bankoke. Atskridus į tarptautinį Suvarnabhumi oro uostą keliavome link taksi. Prieš išvykstant gavome patarimų, kad pigiau būtų, jei taksi gaudytume ne prie atvykimo, o prie išvykimo (viršutinis oro uosto aukštas). Įsėdus į taksi prie išvykimo nereikia mokėti 50 BTH įsėdimo mokesčio, kurį surinkinėja oro uostas iš taksistų. Tačiau su daug bagažo ir dvyniais nepavyko mums nepastebimai prasmukti pro dėdę saugantį vartelius, kurie veda pas išalkusius taksistus. Tačiau, jei keliausite tik su kuprine - bandykite sutaupyti - niekas per galvą neduos.
Įsėdus į taksi nesileiskite į derybas dėl kainos, o prašykite jungti skaitliuką (taip pigiausia). Taksistams patogiausia važiuoti mokamais keliais (papildomai prie skaitliuko kainos pridės 75 BHT), bet jei sugebėsite paaiškinti taksistui, kad važiuotų nemokamu keliu (teoriškai užtrunka ilgiau važiuoti, bet kai kamščių metas, tai laiko prasme tas pats gausis ir be to atostogaujantys niekur neskuba :) ). Taigi mums skaitliukas iki vienos iš pagrindinių centro gatvių / rajono Sukhumvit prisuko 410 BTH + 50 BTH įsėdimo mokestis + 75 BTH kelių mokestis = 535 BTH. Papuolėme į rytinius kamčius - važiavome 1,5 val., kai be kamščius šį atstumą galima įveikti per 20-30 min.

Įsikūrę ir pailsėję po skrydžio viešbutyje kėlėme kojas į kitą pasaulį - Tailando sostinę Bankoką. Plačiau apie Bankoką kituose įrašuose. Bankoke judėjimui rinkomės visuomeninį transportą - metro (MRT), SkyTrain (BTS) (traukinukas, kuris važiuoja virš miesto), savo kojas ir TukTuk'us.

TukTuk'as

Būtinai oro uoste BTS ar MRT stotyse pasiimkite žemėlapį, kuriame būtų nurodytos stoelės ir kur kuris transporto priemonė važiuoja. Taip bus patogiau susigaudyti kur su kokia transporto priemone važiuoti. Metro kainos į vieną pusę ~30 BTH (priklausomai, nuo stotelių skaičiaus), BTS 20-40 BTH į vieną pusę, TukTuk'as - derybų reikalas. Standartiškai prašo 100 BTH, bet derasi iki 80 BTH, o jei sutiksi pakeliui užvažiuoti į vairuotojui reikalingas parduotuves (atvežęs potencialių klientų vairuotojas gauna kuro kuponą ir tas klientas nebūtinai turi kažką pirkti) tuomet kelionė gali nekainuoti visai, tik laiko ir kantrybės lankant drabužių parduotuvės :) Šią atrakciją mes išbandėme, išbandytume ir dar kartą.
Taip pat vieną iš transporto priemonių Bankoke yra laivai - galima rinktis visos dienos turą (gali plaukioti visą dieną - 150 BTH) arba būti budriam ir prašyti bilieto į vieną pusę - 15 BTH.

Laive Bankoke

Maisto kainos Bankoke ir Koh Tao saloje
Tik atvykus mums buvo parodytas šalia viešbučio esantis Food Court'as (vieta prekybos centro viršutiniame aukšte, kuriame yra tik maistas). Galima rinktis įvairias virtuves esančias atskirose kavinėse arba tajų maistą iš "valgyklos".

Valgykla
 Valgyklos meniu

Valgyklos pavadinimą sugalvojo Vakaris ir jis prilipo. Valgykla - bendra erdvė, kurioje gavinami skirtingi tajų patiekalai ir tuomet nusipirkęs keliauji prie laisvo staliuko ir maitiniesi. Prieš patekdamas į šią erdvę sumoki depozitą, kuris įnešamas į išduodamą kortelę. vėliau renkiesi maistą ir pinigai nuskaičiuojami nuo duotos kortelės. Jei lieka pinigų - išeinant atiduodi kortelę ir kasininkė mikliai atiduoda likutį. Mūsų 4 asmenų šeimynai su desertu užtekdavo papietauti už 200-300 BTH. Karštas patiekalas (mėsa - antiena, vištiena, kiauliena, wok'as (Pha Thai), koldūnai (Gyoza), keptos daržovės su ryžiais / makaronais) 30-40 BTH, ledai kokoso riešuto kiaute - 28 BTH, mango ir ryžių desertas 70 BTH.

Ledai dedami į šio kokoso riešuto puselę
 Mango ir ryžių desertas (labai skanu)

Bankoko restoranose nesilankėme, bet lankėme gatvės "restoranuose", kur patiekalo kainos svyruoja nuo 50-120 BTH - porcija nemaža, privalgyti užtenka. Kai lauke virš 30 šilumos - nedaug ir tesinori valgyti :) Pakeliui galima nusipirkti ir sulčių buteliuką (150 ml) - 20 BTH, paruoštų vartojimui vaisių - 50 BTH ar mažučių ir labai skanių bananiukų - kekė ~35 BTH.

Viena iš maisto gatvelių

Pavakarieniaudavome visi už 200-250 BTH. Jei dar noredavosi saldėsio - vaisių platinys su ledukais 25BTH, blyneliai 50BHT. Vandens buteliukas (0,5 L) gatvėje 10BTH. Parduotuvėje 1,5 L butelys vandens ~10-13 BTH.

Kainos Koh Tao saloje
Nuvykti į Koh Tao salą yra keli būdai - lėktuvas + keltas, autobusas + keltas arba traukinys + autobusas + keltas. Mes pasitinkome pastarajį variantą Bankokas - Koh Tao mums visiems (2 suaugę, 2 vaikai) kainavo 3 350 BTH (naktinis traukinys su miegamomis vietomis plackarte - bendra erdvė traukinio vagone). Pirkome tris miegamas vietas - po vieną suaugusiems ir vieną vaikams.
Nakvynės kainos saloje įvairios - kiekvieno konfortui: nuo 300 BTH / asm. iki 3000 BTH / kambarys už naktį. Renkatis su AC (oro kondicionieriumi visada bus brangiau). Patarimas iš anksto rezervuotis internetu nakvynės vietą - išvengsite diskonforto važinėjant karštyje su vaikais ieškant vietoje :)
Maisto kainos saloje taip pat didesnės - papietaujame / pavakarieniaujame visi už 300-400 BTH. Vėliau radome šeimos gatvės užeigėlę, kurioje pavakarieniaudavome už 240 BTH. Vanduo parduotuvėje 1,5 L - 20 BTH. Motorolerio nuoma 150-250 BTH / parai. Kuro kaina 35 BTH / L. Nardymas 1000 BTH vienas nėrimas, 2800 BTH vienos dienos turo kaina su dviem nėrimais, transportavimu, įranga ir pietumis. Masažai - 200-500 BTH. Vietinio taksi kaina ~300-400 BTH. Ketinantiems toliau keliauti į kitą salą - Koh Phangan, kelto bilietas su taksi paslauga iki uosto - 500 BTH / asm.